maandag 6 december 2010

Knock knock, guess who's back...?!

Mijn excuses voor het feit dat het al zo lang geleden is dat ik een post heb geschreven, but I had some things on my mind... :)

 
Ik hoop terug te zijn en er weer volledig voor te gaan!

 
Ik zou het vandaag met jullie over eyeliner willen hebben. Welke zijn er, wat moet je ermee, waar werk ik het liefst mee,...

 
De bedoeling van een eyeliner is je wimpers voller te laten lijken. Estetisch ziet dit er mooier en "sprekender" uit.
Eyeliners kan je in drie grote groepen opdelen. Je hebt de vloeibare eyeliner, de gelliner en het kohlpotlood/oogpotlood.

 
Wat zijn nu hun specifieke eigenschappen? Read on my dearest!

 
Vloeibare eyeliner:

Ben je nieuw in het hele make-up gedoe en ben je nog niet gewend om ermee te werken, dan is dit toch wel hetgene dat ik je echt zou afraden. Vloeibare eyeliner of fluidline is best lastig om mee te werken, zeker wanneer je dit niet gewend bent!
Deze eyeliner gebruik je enkel bij je bovenste wimperrand. Doe dit nooit op je waterlijn!
Het voordeel van de vloeibare eyeliner, is dat je hiermee zo'n mooie en strakke lijnen  kan plaatsen en naar mijn mening kan dit ook enkel hier mee. Wil je er nu toch mee aan de slag gaan en ben je het niet gewend, zorg dan dat je nog geen andere oogmake-up op hebt, want de kans is groot (ohja geloof me maar) dat je de mist ingaat.
Probeer in één lijn te werken, anders krijg je een schokkerig effect, waardoor het lijkt alsof je aan Parkinson lijdt.


 

 
Gelliner:

Mijn persoonlijke favoriet. Ik ben een gigantische fan van MAC's blacktrack.
Een gelliner is een eyeliner die een crème-achtige textuur heeft. Dit heeft als voordeel dat je het meer kan "bewerken" dan een fluidline en dat je meer "grip" hebt op wat je doet (if that makes any sense...).
Je kan verscheidene kwasten gebruiken om deze eyeliner aan te brengen. Zo heb je de echte eyelinerkwast. Dit is een heel fijne kwast met een heel fijn puntje. Ik persoonlijk ben hier geen fan van, ik vind ze meestal té fijn werken. Daarnaast heb je de schuine kwast of angled brush (ligt dit aan mij of klinkt alles wat met make-up te maken heeft beter in het Engels?!). Deze kwast gebruik ik. Ik vind hem het fijnste werken en je kan er zowel heel fijn als heel dik mee werken. Als tip kan ik je meegeven dat wanneer je het stukje in de binnenste ooghoek zwart wil maken, je je borstel best omdraait. Zo kan je heel fijn met het puntje van je kwast werken (uiteraard moet dit niet, is gewoon de methode die ik mezelf heb aangeleerd en wat ik heel fijn vind werken).
Je kan je gelliner ook best steeds "setten" met een oogschaduw. Dit moet niet persé in dezelfde kleur zijn, maar voor het natuurlijkste resultaat doe je dit uiteraard wel!:)
Als laatste kan ik je meegeven dat ik m'n gelliner ook als oogschaduwbasis gebruik (bvb bij een smokey eye).


 

 
Oogpotlood.

De "veilige" oplossing.
Oogpotlood kan je om heel je oog gebruiken en ook op je waterlijn (gelliner trouwens ook).
Een oogpotlood is perfect om te leren met eyeliner om te gaan. Je lijn staat er als het ware minder "definitief" op als met een vloeibare eyeliner.
Het fijne aan oogpotlood, is dat je het kan smudgen/vervagen, wat voor een out of bed look of smokey eye heel handig is.
Het is minder handig wanneer je wilt dat je eyeliner de hele dag op zijn plaats blijft zitten. Net als bij de gelliner kan je hierover gaan met oogpotlood of de punt van je potlood even in een vlam houden (lees: enkele seconden). Dit zal ervoor zorgen dat het lijntje beter blijft zitten.
Als je merkt dat je potloodlijntje op je waterlijn snel vervaagt, ga dan voor je het lijntje aanbrengt even met een droog oorstokje langs je waterlijn en probeer niet meer te knipperen voor je het potlood aanbrengt.



Op deze foto zie je de drie eyeliners vergeleken met elkaar. Van boven naar onder: Oogpotlood, vloeibare eyeliner en gelliner. Zoals je kan zien is een vloeibare eyeliner het meest intens.


Op deze laatste foto zie je nog welk effect een eyeliner heeft (het linkeroog uiteraard :) ).
Dit is de eerste foto die ik tussen mn werk kon vinden waar je eyeliner duidelijk op kan zien. De foto heeft voor de rest niets met die onderwerp te maken :).



Vragen, opmerkingen,... Ask me!

La revedere
MM



1 opmerking: