donderdag 7 oktober 2010

Mesdames et messieurs, ici les crayons!

In dit tweede deel van de ELF bestelling ga ik de oogpotloden bespreken.




Wat zegt ELF er zelf over:
De gel-poederformule verrijkt met huidverzachtende bestanddelen zorgt in een oogopslag voor een heldere blik en is bovendien gemakkelijk aan te brengen zonder het delicate oog te irriteren. Inhoud 1 g.

Wat me meteen opviel aan de potloden, is dat ze redelijk klein zijn. Misschien hebben sommigen dit graag, omdat ze dan iets makkelijker mee te nemen zijn, maar ik heb ze toch liever iets langer.
Wat ook meteen opvalt, is de spierwitte kleur van de potloden. Opzich helemaal niet lelijk, maar ik vind het er redelijk cheap uitzien (I know, ze kosten maar 1euro)!
Een ander nadeel aan de witte kleur is, dat wanneer je ze gebruikt en terug sluit en je misschien even de dop ernaast zet en ... je potlood er al snel vuil gaat uitzien.

Maar het belangrijkste is uiteraard hoe goed de potloden hun werk doen. De potloden zijn heel zacht. Ik vind ze persoonlijk iets te zacht. De zachtheid zorgt ervoor dat ze redelijk snel gaan wegsmelten op het ooglid en je strakke lijn ineens veel minder strak zal lijken. Ik raad sowieso aan om over deze oogpotloden een oogschaduw in dezelfde kleur aan te brengen op het potlood te "setten".
De scherpe punt verdwijnt ook heel snel. Je zou hem praktisch na elke beurt opnieuw moeten slijpen.

Wat ik dan wel weer goed vind aan de potloden, zijn de kleuren. Hele mooie, diepe kleuren. Wederom zijn ze heel goed gepigmenteerd en geef toe, dat is toch fijn werken!

Hieronder zie je de vier potloden die ik besteld heb:

Links bovenaan zie je Gilded,
daaronder hebben we Coffee. Daarnaast zie je Black en als laatste hebben we rechts bovenaan Ash.

















Vlnr:
-Coffe (dit is een heel mooie koele, bruine kleur).

-Gilded (deze kleur hangt voor mij wat tussen goud en koper. Hele mooie kleur en doet me meteen aan kerst denken!).

-Ash (deze kleur heeft z'n naam niet gestolen. Het is echt een asgrijze kleur).

-Black (diepzwarte kleur).









Bij elk potlood dat je besteld bij ELF, krijg je er nog een slijper bij. Handig om in voorraad te hebben lijkt me!


Vragen, suggesties,... Contact me

La revedere
MM

4 opmerkingen:

  1. Heel leuk. Voor die euro zijn ze nog best goed. Liefs, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, die goudkleurige is erg mooi!
    Bedankt trouwens voor de foto tips, ik dacht ook al dat het aan de flits licht. Hopelijk kan ik vanaf nu betere foto's op mijn blog plaatsen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb geprobeerd je te mailen maar ik krijg het mailtje terug, zou je contact met mij op willen nemen?

    info@stralendmooi.com

    BeantwoordenVerwijderen