dinsdag 5 oktober 2010

Shiny Happy Lips!

Het eerste dat ik uitgetest heb van m"n ELF-bestelling, zijn de Super Glossy Lip Shine lipglosses.

Dit zegt ELF er zelf over:
Deze superglanzende SPF 15-formule biedt bescherming tegen schadelijke invloeden van buitenaf én geeft uw lippen een gezonde glans. De heerlijke smaak en zoete geur zijn om op te eten! De compacte tube neemt u overal zorgeloos mee! *De kleur Angel bevat geen SPF 15. Inhoud 10 g.

Zoals je kan zien, bevatten de lipglosses een SPF15-bescherming. Dit kunnen we alleen maar toejuichen!
Wat zij vertellen over de geur en smaak, wil ik toch even nuanceren. Het ruikt en smaakt inderdaad ongelooflijk zoet - uhu, te zoet!
Toen ik m'n bestelling aankreeg en de doos opende, kwam er echt een walm van zoetigheid uit. Dit bracht me onmiddelijk terug naar m'n kindertijd en meer bepaald naar dit:
De geur is écht identiek! Ik weet niet of jullie deze kauwgum kennen, maar geloof mij, iets zoeters dan dit heb je nog nooit geroken!
Het ruikt wel lekker, maar ik vind het al snel een beetje too much voor op je lippen.

Uiteraard heb ik de glossjes ook uitgetest. Allereerst moet ik  zeggn dat ik zelf nooit gloss draag, maar ik weet wel hoe al m'n glosses aanvoelen, ruiken, ... doordat ik al m'n producten altijd zelf eerst test.

Wanneer je de dop van de gloss draait,  zie je meteen de applicator. Je brengt de gloss rechtstreeks vanuit de tube op je lippen aan. Wanneer je hem voor jezelf gebruikt, geen enkel probleem. Ben je visagist, of wilt je vriendin zo graag die gloss van jou gebruiken (koop er zelf eens één kind!), dan is dit niet echt een hygiënische manier van aanbrengen. Je kan hem dan altijd op je hand aanbrengen en je vinger of een kwast gebruiken.

De gloss is zoooo dik. Het lijkt net of ik stroop op m'n lippen heb gesmeerd. De gloss is bovendien zeer moeilijk uit te smeren. Telkens ik m'n mond opendoe, lijkt dit alsof ik in slow-motion-stand sta! Ik moet m'n lippen als het ware van elkaar trekken. Enige voordeel is wel dat je gloss zeer lang bijft zitten.

Is er nu eigenlijk nog iets positiefs? Ja hoor, de pigmentatie.
Ik had dit niet verwacht maar de glosses zijn zeer goed gepigmenteerd. Ook als je ze uitgesmeerd hebt, behouden de lipglosses hun kleur.
Ik zal jullie even laten zien waar ik het over heb:
Hier zie je de glossjes rechtstreeks uit de tube op m'n arm aangebracht.
Van links naar rechts:
Pink kiss,
Goddess,
Watermelon,
Juiced Berry,
Mauve luxe,
Malt shake.

Zoals je kan zien is het pigment echt ok.
De enige kleur die praktisch geen pigment bevat, is Juiced Berry.
In de tube is het de meest felle kleur van de zes, maar eenmaal aangebracht is hij praktisch transparant met een zeer subtiele roze glans.






Hier zie je de glosses uitgesmeerd:
Zoals je kan zien, blijft het pigment goed bewaard (behalve de vierde kleur).












De glosses kosten 1 euro per stuk, wat uiteindelijk belachelijk weinig is voor de pigmentatie die het bevat.
Wanneer je je niet echt stoort aan de dikke, plakkerige, zoete substantie, dan is dit zeker iets voor jou.


Vragen, suggesties,... Contat me!
La revedere
MM

4 opmerkingen:

  1. Hahaha, wat een leuke lipglossjes. Ik heb laatst een hele grote bestelling gedaan bij ELF. Ben er zo tevreden mee. En de prijs alleen al. I love your blog. Leuke artikels. Ik ga je volgen via blogspot. Ik kom zeker vaker terug. Zelf heb ik ook een beautyblog, moet je maar even kijken. Liefs, xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja die glosjes zijn goed van kleur, vond ik zelf ook al!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kleurtjes! Echt geen geld! En die kauwgum ken ik nog wel van eerder, net als die rode ballen waarvan je mond half in brand ging staan, jaw breaks ofzo! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen