zaterdag 25 september 2010

Fail, fail make-up baby!

Om in het blunderthema te blijven ga ik vandaag de make-up blunders eens aanpakken!
Wat is dit toch oh-zo-grappig. Moet me soms echt bedwingen om mensen op straat niet aan te spreken over hun haar en hun make-up. Maar hey, wie ben ik...:)

We zuller er maar eens direct invliegen!

1) Foundation. Er is tegenwoordig zoooooooooo veel keuze aan foundation. Waarom kopen zoveel mensen dan nog steeds de verkeerde kleur?! Ok, ik kan begrijpen dat het voor sommige mensen moeilijk kan zijn en nogal overwelmend door al de keuze die er is. Vraag dan toch gewoon even hulp...
Het is de bedoeling dat je foundation je huid gaat egaliseren en dit doe je in de tint van je huid zelf. Niet lichter en al zeker niet donkerder. Wil je er bruiner uitzien, gebruik dan bronzer ipv dat het erop lijkt alsof je chocomousse over je gezicht hebt gesmeerd!
Je wilt ook absoluut geen masker-effect hebben, dus blend blend blend naar beneden toe en in je haarlijn!




2) Poeder. Als je settingpowder gebruikt wil je er echt niet uitzien alsof je de hele dag taarten heb zitten bakken en je gezicht vol bloem hangt! Gebruik een zachte kwast en breng het heel zacht over je gezicht aan of zelfs enkel op de plaatsen waar je het nodig hebt. Denk aan de T-zone, de kin,...
Het omgekeerde wil je uiteraard ook niet. Bronzer kan je een gezonde gloed geven en is handig voor als je wat bleekjes bent. Het is niet de bedoeling dat je ineens op een kreeft lijkt. Gebruik de handige 3-techniek
om de bronzer aan te brengen. Weet je niet wat dit is, vraag het me dan gewoon even bij de comments.
Uiteraard geldt hetzelfde ook voor blush. Chistina laat ons op een geweldige manier zien hoe het NIET moet!


3) Oogschaduw. Neen we bevinden ons niet meer in de jaren '70, dus nee het is niet meer nodig om je oogschaduw van wimper tot wenkbrauw in 1 kleur aan te brengen. Zelfs als je niet goed met oogschaduw overweg kan, gebruik dan 1 kleur op het bewegend ooglid en als je het iets opvallender wil, breng deze kleur dan ook onder je onderste wimperrand aan. Meer is soms echt niet nodig.
Maar alsjeblieft, De 70's zijn leuk voor op de catwalk, niet voor in het dagelijkse leven!




4) Eyeliner. Zeer leuk product om te gebruiken, als je weet hoe het moet. Als je een vloeibare eyeliner niet perfect aan kan brengen, laat hem dan links liggen. Je ziet elk foutje en dat zou spijtig zijn als de rest van je ooglook wel mooi is...
Je kan in de plaats altijd oogpotlood gebruiken. Mocht je lijntje hier niet volledig juist mee getrokken zijn, kan je het altijd wat smudgen.
De winged eyeliner kan ook weleens leuk zijn, maar denk eraan, je bent Amy Winehouse niet dus hou het alsjeblieft binnen de perken!




5) Mascara. Overal lees je het: de spinnenpoten. Het enige probleem is, dat je het nog zo vaak ziet. Dit is echt niet mooi, sexy of wat dan ook. Het lijkt gewoon of je met je wimpers in je frietpot bent gaan hangen tot ze een lekker krokant korstje hebben gekregen!
plaatje




6) Lippenstift en lipgloss. Als je lipstick draagt kan je eigenlijk niet zo veel mis doen. Ok, je kan de verkeurde kleur kopen maar dat vind ik nog niet echt een blunder. Let er wel op dat je lipstick niet op je tanden hangt en dat je lipstick op je lippen zit en geen twee cm buiten de rand!
Lipgloss is een zeer fijn product. Het maakt je lippen iets voller en het geeft een mooie glans aan je lippen. Maar zoals bij alles, overdaad schaadt! Smeer geen 5 kilo gloss op je lippen of je gaat er al snel uitzien alsof je bij Hugh Hefner en z'n mansion hoort!







I know, er zijn nog massa's andere blunders, maar laat ik het vandaag maar hierbij houden!:)

Vragen, suggesties,...Contact me
La revedere
MM

6 opmerkingen:

  1. Vroeger had ik altijd spinnenpoten mascara, ik vond dat zò mooi. Gelukkig ben ik dat ontgroeid :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. spinnenpoten (: hihi een vriendin van mij zij pas simone kijk ik heb bokkenpoten. dus ik dacht dat ze het over eten had. maar ze bedoelde dus haar wimpers haha geniaal (:

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmm, spinnenpoten is mijn zus een GROOT fan van. Of heel veel bronzer op haar wangen doen.. En ze heeft zoveel foundation dat je er bijna je naam is kan schrijven..

    ') Poeder. Als je settingpowder gebruikt wil je er echt niet uitzien alsof je de hele dag taarten heb zitten bakken en je gezicht vol bloem hangt!' Daar moest ik heel hard om lachen :P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha super grappig. Die eerste foto is echt te erg :O

    BeantwoordenVerwijderen
  5. sommige foto's zijn echt héél erg fail! :D

    BeantwoordenVerwijderen