dinsdag 21 september 2010

It's craft time kids!

Extension, je ziet ze overal, elke celebrity loopt ermee rond, je hebt ze in alle maten en soorten, MAAR, ze kosten zo ongelooflijk veel!

In deze post ga ik jullie laten zien hoe je voor weinig geld je eigen extension kan maken!
Clip-in extensions zijn ongelooflijk praktisch. Je beslist zelf wanneer je ze insteekt en voor hoe lang je ze wil dragen. Ik raad wel ten zeerste af om ermee te gaan slapen, te zwemmen, in de sauna te gaan,...
Wil je ze dragen, breng ze dan 's morgens in en haal ze er voor het slapen weer uit.

Er is een groot verschil tussen syntethische extensions en extensions van echt haar.
De extensions van echt haar kan je kleuren, wassen, stijlen, krullen,... Gewoon alles wat je met je eigen haar ook kan!
Met de synthetische extensions kan je ... niks! Je kan ze dragen en daar blijft het dan ook bij. Persoonlijk vind ik ze er ook zo fake uitzien. Er zit een glans op die heel plastic oogt.
Daarom raad ik aan om extensions van echt haar te kopen. Misschien betaal je er iets meer voor, maar je hebt er ook veel meer plezier van!

Genoeg gepraat, aan de slag!

Wat heb je nodig:

HAAR!
Ikzelf koop het haar in de Afrikaanse winkel. Je kan er kiezen tussen syntethisch of echt haar en er is een ongelooflijke keuze aan kleuren en verschillende lengtes. De prijzen voor het haar liggen laag in deze winkels.
Het haar is op een band bevestigd. Dit is zeer belangrijk, dus zorg ervoor dat je het juiste koopt!

Het haar dat je hier ziet is in een donkere koperkleur.
Om extensions voor een volledig hoofd te maken koop ik meestal twee pakjes haar. Je gaat waarschijnlijk wel overhebben, maar dit is nooit weggesmeten. Je kan het later nog gebruiken als je extensions "versleten" raken.





Als tweede heb je clips nodig. Je hebt deze in verschillende kleuren, dus kies de kleur die het best aansluit bij het valse haar. Je kan deze ook in de Afrikaanse winkel kopen of bij Pro-duo.

Je hebt ook naald en draad nodig. Weeral kies je de kleur die het dichtst bij de haarkleur ligt.

Als laatste heb je een schaar nodig. Deze ga je gebruiken om het haar op maat te knippen. Op de foto zie je mijn kappersschaar, maar je kan evengoed een gewone schaar gebruiken.


Nu kunnen we echt beginnen. Je gaat starten met je haar op maat te knippen. Hier is het handig om iemand bij je te hebben die je even helpt. Je begint onderaan in je nek, ongeveer twee à drie centimeter van je haarlijn. Hou hier het haar in de breedte tegenaan en knip het op de juiste maat. De tweede band knip je van oor tot oor en de derde band van slaap tot slaap. Soms ga ik nog een vierde band plaatsen ongeveer een twee centimeter onder de kruin.  Zorg dat je nooit tot vlak aan je haarlijn meet, blijf er altijd een twee centimeter van verwijderd. Dit oogt het natuurlijkst! (Moeilijk hoor, knippen en een foto trekken tegelijk!).



Nu ga je beginnen met naaien. Hou een clip tegen het haar aan. Je ziet in de clip kleine gaatjes zitten. Ga hierdoor met je naald en dan door de band die aan het haar bevestigd is. Blijf dit proces herhalen  tot je voelt dat de clip stevig vastzit. Uiteraard moet je die aan de linker- en rechterkant van de clip doen.

Hier zie je de clip bevestigd aan het haar. Herhaal dit om de drie cm ongeveer. Zorg ervoor dat er zeker aan de buitenkanten steeds een clip zit. Hier heb ik het niet echt perfect gedaan, omdat ik het gewoon niet graag doe en het enkel voor de foto was :)! Ik ben er zeker van dat jullie dit netter kunnen! Het is echt geen leuk werkje en het neemt wel wat tijd in beslag, maar het is dan ook veel goedkoper!

Hier zie je nog blonde extensions die ik vroeger eens gemaakt heb en waar ik wel m'n tijd heb ingestoken!

Hier zie je dat ik aan de rechterkant nog een stuk moet afknippen, zodat de clip tot tegen de rand komt.


Dit was het. Ik hoop dat jullie er wat aan hadden!

Vragen, suggesties,... Contact me!
La revedere
MM

6 opmerkingen:

  1. super dit :D
    echt duidelijker kun je het niet uitleggen volgens mij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nicki weet jij waar je mooie krullen extensions kan kopen? En dan bedoel ik gewone krullen, geen afro krulletjes. Ik zou echt super graag extensions willen maar ik kan nergens iets vinden wat in de buurt van mijn eigen haar komt. Echt zo irritant!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ofwel ga je kijken in de Afrikaanse winkel, daar hebben ze verschillende soorten krullen. Ofwel moet je eens kijken op de blog van die persoon die tussen mij volgers staat (weet haar naam niet meer). Zij verkoopt ook extension en heb gezien dat ze er ook met krullen had.
    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja misslanghaar ken ik wel maar die heeft ook niet de juiste krullen! helaaaas! Ik vrees dat ik extensieloos door het leven moet :(

    had ik je al gezegd dat ik het echt tof vind, een man in beautyblog land :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is idd zeer moeilijk om extensions te vinden die identiek dezelfde krul hebben als jou haar. Ik wens je in ieder geval veel succes en mocht ik er tegenkomen, laat ik het je zeker weten!

    En ik vind het tof dat jij het tof vindt;)!

    BeantwoordenVerwijderen