maandag 20 september 2010

Paint all over your face!


Mac face and body foundation. Al van gehoord?
Dit zijn foundations van Mac die door vele visagisten worden gebruikt. Waarom net deze... Ze zijn geweldig!
Je kan ze zowel voor je gezicht als je lichaam gebruiken.

Even kijken wat Mac er zelf over te zeggen heeft:
A water-based, water-resistant foundation that provides long-lasting, natural coverage for face and/or body. Ideal for all skin types. Face and Body Foundation provides sheer, natural looking coverage in an easy to blend, water-resistant formula. The long-lasting formula is available in a wide range of colours and contains several emollients to help moisturize and condition the skin. It delivers professional looking results that meet the exacting standards of beauty photography and is ideal for perfecting the face and body.

Zoals je kan lezen zijn dit foundations op waterbasis. Ik geef toe, hier moet je aan wennen. De foundation is echt heel lopend. Als je de gewoonte hebt om foundation eerst op de rug van je hand aan te brengen en dan met een penseel deze op te nemen, moet je er echt op letten dat je je hand niet schuin houdt of weg is je foundation!
Ik vind het persoonlijk het handigst om ze aan te brengen met een stippling-kwast.

De foundations blenden zo mooi in de huid da je echt een natuurlijk resultaat krijgt. Vind je ze te transparant, dan kan je gaan opbouwen door meerdere lagen te gaan gebruiken. Als je van plan bent 15 lagen te gebruiken, zou ik toch aanraden om een iets meer dekkende foundation te kopen ;).

De foundation bestaat in 13 kleuren dus jouw tint zit er zeker tussen.
Persoonlijk bezit ik drie van deze foundations en hier ben ik echt al een heel eind op weg gekomen. Ik heb een witte, een medium en een donkere kleur. Je kan ze onderling zo makkelijk mengen zodat je echt een heel specifieke kleur kan creëren.

Elk flesje bevat 120ml. Trust me, hier kom je lang mee toe.
Het enige nadeel aan deze foundations vind ik de geur. Het is heel moeilijk te omschrijven... een wrange plantengeur (I know, slechtste omschrijving ever). Als je nog eens in een Mac-store bent, steek je neus dan eens even in een flesje en je weet wat ik bedoel!

Hieronden de drie foundations die ik bezit:

Kleur: White


Kleur: N3


Kleur: C4


Nog enkele swatches:

White (Niet de bedoeling om zo te gebruiken, tenzij je gothic of albino bent....).

N3

C4


Wederom hoop ik dat het interessant was voor sommigen onder jullie!
Vragen, suggesties,... Contact me!

La revedere
MM

2 opmerkingen:

  1. Ik zou die white wel willen, om te mengen met mijn eigen, dikkere foundation die altijd te donker is. Het lijkt me een erg fijne foundation!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze kan je idd mengen met je foundation om hem lichter te maken. Heel handig!

    BeantwoordenVerwijderen