zaterdag 18 september 2010

Scent-imental!

Vandaag m'n eerste "mannenpost".
Mja, je zou wel kunnen stellen dat ik verslaafd ben aan parfum, of zeg maar aan  geuren in het algemeen.
Ik vind het ongelooflijk fascinerend hoe een geur herinneringen kan oproepen en je helemaal terug kan voeren naar een moment uit je verleden!

Ikzelf bezit behoorlijk wat parfums en het is echt een zwakte van me, ik blijf ze maar kopen :)!
Laat ik ze even op een rijtje zetten zodat jullie kunnen zien waar ik het over heb.
Ik zet er ook m'n persoonlijke mening bij zodat jullie je een idee kunnen vormen van het parfum.
Wat ik niet ga doen, is alle zogenaamde "noten" neerpennen want geef toe, wat heb je hier aan?!


Hier staan al m'n parfums bij elkaar. Ik let er wel op dat ze uit het directe zonlicht staan. Doe je dit niet, dan kan dit na verloop van tijd een invloed hebben op de geur en kwaliteit van je parfum.







 Beide zijn dit geuren van Thierry Mugler.
Rechts zie je de originele genaamd: Angel man (50ml).
Links zie je de Limited edition ervan: Angel man pure malt (100 ml)
Dit zijn heel unieke geuren. Ik omschrijf ze als kruidig en zoet. Beide geuren zijn redelijk zwaar. Je bent hier fan van of helemaal niet; maar dat vind ik bij alle geuren van Mugler. Zeker de moeite om eens te proberen!




Links zien we Fierce van Abercrombie&Fitch (50ml). Dit is een heel lekkere geur. Heel fris en mannelijk. Ik vind dit een perfecte zomergeur. Het enige nadeel is, dat hij niet in België of Nederland te verkrijgen is. Hiervoor moet je naar Londen of Amerika.
Rechts heb je Platinium egoïst van Chanel (50ml). LOVE LOVE LOVE. Dit is het parfum dat ik elke keer weer opnieuw zou kopen. Hele scherpe mannelijke geur waar je echt geen genoeg van krijgt. Wilt je complimentjes krijgen? Draag dan dit!



Beide parfums zijn van Paco Rabanne. Links hebben we Ultraviolet (50ml). Dit is een zoete geur, maar met karakter. Ruikt heel aangenaam en blijft ook lang hangen.
Rechts zien we 1 million (50ml). Ondertussen wel een vrij bekende geur. Hij ruikt zoet en daarmee is dan ook wel alles gezegd. Ruikt aangenaam maar gaat voor mij nogal snel vervelen...





Links zie je Terre d'Hermes van Hermes (50 ml). Met deze geur heb ik zowat een haat/liefde verhouding. Soms vind ik hem lekker, andere dagen weer niet. Dit is een geur met een zeer hoog citrusgehalte, maar langs den andere kant is hij dan weer heel zwaar.
Rechts hebben we Homme van Dior (50ml). Dit parfum behoort tot m'n favorieten. Weer een redelijk zware geur en nogal kruidig maar langs de andere kant weer heel zacht. Moet je beslist eens proberen.


De linkse fles is For him van Narciso Rodriguez (50ml). Geweldige geur en heel uniek. Ik zou geen enkel ander parfum kunnen opnoemen dat hier ook maar een beetje op lijkt. Een hele zachte, warme en intense geur. Perfecte geur voor in de winter.
Rechts heb je La lune van Dolce&Gabbana (100ml). Dit is een unisex geur en dat ruik je ook meteen. Hij is redelijk fris van geur. Dit parfum doet me niet zoveel, maar ik ga zeker niet beweren dat hij niet lekker ruikt.



Beide geuren zijn van Aqua Di Parma en wat voor gewelige geuren zijn dit!
Links zie je Cipresso di Toscana (60ml) . Dit is een unisex-geur, maar wat een karakter heeft dit parfum! Heel uniek en aangenaam. Ik gebruik deze enkel in de zomer.
Rechts hebben we dan Colonia intensa (50ml). Weer een zeer unieke geur waar ik elke keer weer complimenten over krijg. Dit is meer een winterse geur en zeker de moeite waard om te proberen, trust me! Aqua di Parma vind je niet in de gewone parfumerie. Even googlen!

Twee compleet verschillende geuren bij elkaar. Links hebben we Must pour homme van Cartier (50ml). Een hele speciale kruidige geur. Hier moet je echt wel voor zijn. Ik draag hem enkel in de winter.
Rechts hebben we I am king van Sean John (50ml).
Dit vind ik zelf een typische-hetero-man-geur. Hij ruikt fris, krachtig en mannelijk.
Niet slecht, ook niet geweldig.





Eau Pur van Biotherm (100ml) zie je links liggen. dit is eigenlijk geen parfum maar meer een bodysplash voor in de zomer. Persoonlijk vind ik hem niet lekker ruiken en hij vervliegt ook zooooo snel. Gelukkig heb ik hem gekregen...
Rechts hebben we dan Play van Givenchy (100ml). Dit is een ongelooflijk lekkere geur. Hier kan ik aan blijven ruiken.  Hij ruikt heel zoet en mannelijk. Enige nadeel is, dat hij niet ongelooflijk lang blijft hangen. Voor de rest ben ik enkel positief over deze geur!



Last but not least: Man van Comme des Garçons (100ml).
Dit is zo een speciale en unieke geur. Hij doet me soms wat aan de geur van een kerk denken. Het is een rokerige en zeer mannelijke geur. Dit parfum is zeer geschikt voor mannen met een eigen persoonlijkheid die er toch wat uit willen springen...







Bij deze hebben jullie m'n hele collectie gezien.
Zijn er vragen, suggesties,  of wat dan ook, contact me!

La revedere
MM

Geen opmerkingen:

Een reactie posten